понеділок, 7 лютого 2022 р.

Чого потребують користувачі бібліотеки?

До роздумів про клієнтоорієнтованість. Иван Сашников з м. Москва наприкінці січня написав у ФБ пост про бібліотеки, який визвав жваве обговорення. Далі пряма мова автора (у перекладі О. Кудрявцевої).

Мені як користувачу бібліотека безумовно потрібна. І потрібна вона як агент, який забезпечить своєчасну доставку необхідних мені джерел інформації у зручне для мене місце. Абсолютно будь-яких джерел. Абсолютно в будь-яке, зручне для мене місце. Абсолютно у будь-які, комфортні для мене терміни. Уточню: мені потрібен не абстрактний доступ до цих джерел у вигляді каталогів та баз, а буквально самі ці джерела. Я хочу вибирати і отримувати ці джерела способами, які були б адекватні сучасним практикам замовлення та доставки товарів, що діють повсюдно. Вибираючи з пропонованих зібрань ті чи інші джерела інформації для своїх потреб, я хочу бути впевненим у їх якості та релевантності моїм потребам.

Я вважаю роботу бібліотеки ефективною і результативною, якщо вона знайшла те, що мені потрібно в надрах своїх (або чужих) зібрань, підготувала все це для мого особистого користування (з урахуванням моїх потреб) і доставила все це мені в прийнятні для мене терміни. При цьому мені буде абсолютно байдуже, скільки людей відвідали цю бібліотеку фізично та скільки заходів вона провела.

Від бібліотеки я не чекаю (і не хочу спостерігати), примітивних майстер-класів з того, цього, п'ятого, десятого, безграмотних постів, похмурих презентацій, посередньої якості видосів, бездарних учнівських концертів та театральних постановок, монотонних з жахливими проблемами дикції подкастів, псевдопросвітників. лекторіїв та навколорелігійного мракобісся. Не чекаю я також від бібліотеки фестивалів, конкурсів, ярмарків і, нарешті, того, що вона раптом стане центром соціального всесвіту, навколо якого чомусь мають крутитися якісь міфічні спільноти, волонтери, пенсіонери та інші елементи нашої нещасної соціальної організації. Все вищеперелічене (види діяльності, зрозуміло, а чи не їх убоге втілення у бібліотеках) - не справа бібліотек, вони це робити, як показала практика останніх років, не вміють і не можуть!

Справа бібліотеки - збирання, обробка, опис, експертиза, каталогізація інформаційних джерел, незалежно від їх форм та сутностей, і найголовніше - організація їх своєчасної та точної доставки конкретному користувачеві. Крапка. Думаю, якщо бібліотечна спільнота усвідомить цю фундаментальну істину, проблем із самоідентифікацією у бібліотек не буде. Ну а стратегічним пріоритетом у цих умовах стає приведення інформаційної інфраструктури бібліотечної мережі у адекватний потребам та часу стан та розгортання принципово нової системи інформаційної логістики, що дозволяє задовольняти потреби користувачів в інформаційних джерелах на сучасному рівні.

Немає коментарів: