Є різні варіанти відео в реальному часі: Snapchat, Periscope на Twitter, Instagram Stories, Facebook Live, UStream та ін. У кожного каналу своя специфіка, тому для важливо відповісти на наступні питання: Яке технічне оснащення є для створення відео? Що з нашої роботи можна транслювати наживо, а що краще заздалегідь записати? Чи зможемо ми вирізати фрагмент і передати на інший канал? Який контент найкраще працює в 10-секундних фрагментах, а який треба демонструвати довше? Де збирається наша цільова аудиторія? Якщо ми створимо відеоролик, куди краще його завантажити?
Реклама
Трансляція
Сьогодні спробуємо розібратися з трансляцією за допомогою Facebook Live.
На відміну від більш традиційного відео, трансляції Facebook Live є імпровізаційними, без редагування згодом. Це привносить легковажність потенційно сухим технологічним демонстраціям: люди краще реагують, коли ми трохи менше пафосні, "відшліфовані" і більш доступні для комунікації.
На відміну від більш традиційного відео, трансляції Facebook Live є імпровізаційними, без редагування згодом. Це привносить легковажність потенційно сухим технологічним демонстраціям: люди краще реагують, коли ми трохи менше пафосні, "відшліфовані" і більш доступні для комунікації.
Трансляції здійснюється через Facebook і потім архівуються там, тобто відео доступні після припинення запису. Все, що вам потрібно для початку роботи - це смартфон/планшет і додаток для Facebook або веб-камера, прикріплена до комп'ютера з браузером Google Chrome.
Основною перевагою Facebook Live є вже існуюча аудиторія. Але якщо ви почнете трансляцію в прямому ефірі, не чекайте одразу величезної кількості переглядів. Перші відеоролики можуть взагалі переглядати тільки один-два живих глядача, але ролик залишається в мережі, тож може назбирати до 100 переглядів в цілому) .
Що придбати
Намагайтеся не знімати з рук - кадр "скаче". Можна використати імпровізовану підставку (книжки на столі чи чашку для кави), а можна придбати штатив для телефону (аби поставити его на стіл) чи селфі-стік. Якщо це не варіант, то під час зйомки прижміть локті до тулуба, це зменшить тремтіння.
Коли знімаєте пряму трансляцію у надто людному місці, шум може заважати — тож подбайте про якісний зовнішній мікрофон, аби глядачі могли не лише побачити, але й почути все сказане на камеру. Або хоча б підійдіть ближче до оратора.
Аби картинка не переривалась постійно, потрібен стабільний сигнал із швидкістю щонайменше 3 Мбіт/с. Навіть якщо з’єднання «впало», не панікуйте: Facebook Live зробить паузу і відновить трансляцію, щойно ви зможете відновити з’єднання. Навіть за поганих обставин, коли інтернет-сигнал WiFi чи 3G пропаде, вже існуюча частина трансляції буде автоматично збережена на вашій сторінці у Facebook.
Картинка
Заздалегідь продумайте план-схему зйомки (список важливих моментів - осіб, місць, дій). Це дасть змогу зробити розмови в кадрі більш пріродними, упорядкованими та логічними для глядачів.
Зйомку потрібно вести, розвернувши смартфон у альбомному форматі, інакше під час трансляції будуть темні смуги по боках екрану комп'ютера. Знімайте з близької відстані для чіткості картинки.
Якщо знімаєте у приміщенні — старайтеся, щоби джерело світла гарно освітлювало вас у кадрі або ваших гостей чи події, які ви знімаєте. Слідкуйте, аби яскраве сонце не засліплювало вас і не потрапляло в кадр, сприяючи «вицвітанню» картинки.
Може воно й очевидне, але стежте за зарядом батареї, бо буває дуже сумно, коли розрядився телефон у самий цікавий момент.
А ще пальцями не закривайте камеру)).
Репетиція
Спочатку трохи нервуєш - це нормально. Щоб спробувати FacebookLive, я спочатку зняла відео, використовуючи налаштування конфіденційності «Тільки я», потім продемонструвала пару раз для вузького кола в закритій групі.
Реклама
Робіть анонси вашої майбутньої Facebook-трансляції, вони зберуть більшу потенційну аудиторію та забезпечать вам зростання кількості переглядів.
Ввечері найбільш популярні заходи за участю одного спікера в кадрі, а от денна трансляція найкраще підходить для формату відповідей та запитань. Чим довша трансляція, тим вища ймовірність, що чимала кількість ваших читачів приєднається до нех. Але не зловживайте увагою глядачів і не робіть прямі включення занадто довгими (понад 40-50 хв.) Якщо організація трансльованої події залежить не від вас, ви не зможете підлаштувати час під потреби користувачів — у такому випадку повторно опублікуйте відео в найбільш популярний серед ваших читачів час.
Ввечері найбільш популярні заходи за участю одного спікера в кадрі, а от денна трансляція найкраще підходить для формату відповідей та запитань. Чим довша трансляція, тим вища ймовірність, що чимала кількість ваших читачів приєднається до нех. Але не зловживайте увагою глядачів і не робіть прямі включення занадто довгими (понад 40-50 хв.) Якщо організація трансльованої події залежить не від вас, ви не зможете підлаштувати час під потреби користувачів — у такому випадку повторно опублікуйте відео в найбільш популярний серед ваших читачів час.
Трансляція
Складіть гарний опис до трансляції: це здається очевидним, та не всі відеоблогери вміють складати коретний, цікавий та лаконічний опис до того, що саме відбувається у кадрі. Не забудьте вказати, хто / яке видання чи проект організовують подію, не забувайте про можливість доповнити чи редагувати цю інформацію по завершенню трансляції за допомогою кнопки «Edit this Video».
Не забудьте представити себе та гостя, розкажіть, що саме, чому і на яку тематику ви збираєтесь показати під час цього прямого включення — і не забудьте сказати про те, яка мета цього прямого включення для тих, хто приєднається згодом до трансляції.
Натисніть в полі "Що у вас на думці?", оберіть"В ефір" (в комп'ютері шукайте "Відео наживо"), біля вашего фото виберіть рівень аудиторії (всі/друзі/тільки я), можна обрати вид демонстрації (там різні ефекти додаються, можна побавитися), потім натисніть камеру.
Змінюйте перспективу: вашим глядачам швидше за все набридне дивитися лише на вас під час трансляції, тож не забувайте змінювати картинку в кадрі, показувати ваших гостей, оточуюче середовище, інших людей — перемикайтесь між фронтальною та основною камерами вашого смартфону.
Комунікація. Під час трансляції варто не лише читати коментарі та запитання, вітатися із новими учасниками та коментаторами, але й залучати до обговорення найбільш активних, які ставлять вам питання, лайкають чи коментують перебіг відеотрансляції. Природній тон спілкування, відкритість, порозуміння із різними точками зору та вміння конструктивно реагувати на різні за характером відгуки — важлива складова гарної відеотрансляції. Чим природнішою буде ваша поведінка та поведінка ваших гостей у кадрі, тим більш успішним буде шоу та позитивною загальна оцінка вашого прямого включення. Не забувайте, що видалити коментарі після завершення трансляції ви не зможете — а от відповідати та продовжити дискусію вже по завершенню прямого ефіру цілком можливо.
Закінчення трансляції. Якщо основні події в кадрі завершилися, скажіть ще декілька слів на прощання, нагадайте, що це відео згодом можна буде переглянути на вашій сторінці у Facebook і не поспішайте виключати камеру, допоки не почуєте попереджувальний звук, який сповіщає, що трансляцію припинено.
Вдалий приклад використання трансляцій Facebook Live - рубрика #ДАВАЙТЕПОГОВОРИМ на сторінці Библиотеки и социальные медиа. РБА - 29А, анонси можна подивитися на сторінці Екатерина Шибаева.
Джерела:
Закінчення трансляції. Якщо основні події в кадрі завершилися, скажіть ще декілька слів на прощання, нагадайте, що це відео згодом можна буде переглянути на вашій сторінці у Facebook і не поспішайте виключати камеру, допоки не почуєте попереджувальний звук, який сповіщає, що трансляцію припинено.
Вдалий приклад використання трансляцій Facebook Live - рубрика #ДАВАЙТЕПОГОВОРИМ на сторінці Библиотеки и социальные медиа. РБА - 29А, анонси можна подивитися на сторінці Екатерина Шибаева.
Джерела:
- Facebook дозволив планувати прямі трансляції верифікованим екаунтам: http://watcher.com.ua/2016/10/19/facebook-dozvolyv-planuvaty-pryami-translyatsiyi-veryfikovanym-ekauntam/
- Як використати Facebook Live Video, Snapchat та Periscope для маркетингу: https://www.imena.ua/blog/storytelling-is-short-video-now/
- Live from the Library: https://lj.libraryjournal.com/2017/04/marketing/live-from-the-library/
Немає коментарів:
Дописати коментар