пятница, 10 апреля 2015 г.

Всеукраїнська акція «УКРАЇНСЬКА МОЛОДЬ ЧИТАЄ»

З 1 квітня по 9 липня 2015 р. проходить Всеукраїнська акція "Українська молодь читає".
Учасники Акції ставлять за мету за 100 днів залучити до читання 1 000 000 зацікавлених. Приєднуйтесь!

І. Загальні положення
На сьогоднішній день існує велика проблема, яка полягає у небажанні та незацікавленості молоді у читанні. Підростаюче покоління дедалі більше байдужіє до книжок, що їх йому замінюють телебачення, комп’ютери, Інтернет, відеоігри тощо. Це негативно впливає на розвиток особистості сучасної молодої людини, знижує загальний рівень освіти, культури, духовності. Українці впевнено залишають категорію «найбільш читаючих в світі», близько 46% наших громадян взагалі не читають.
Схвалена Кабінетом Міністрів України Концепція Державної цільової програми підтримки та розвитку читання на період до 2015 р. дала певний поштовх читанню юнацтва та молоді, підвищенню читацької активності. Проте, стало зрозумілим, що бажання читати у молоді не постане саме собою, його треба прищеплювати і розвивати систематично. Запорукою успіху в цьому є комплексний підхід, систематичність, креативність.
Тому, продовжуючи розпочату роботу, Державна бібліотека України для юнацтва вважає за потрібне організувати та провести Всеукраїнську молодіжну акцію «Україна читає» (далі Акція).

ІІ. Мета Акції:
• активізувати заходи, які б сприяли розвитку читання;
• привернути увагу громадських та владних структур до читання молоді як важливого фактора збереження і розвитку національної культури, підтримки авторитету читаючої людини, посилення мотивації до читання, виховання поваги до книги і включення читання у структуру пріоритетних культурних потреб молоді;
• покращити імідж юнацьких та молодіжних бібліотек як інститутів з популяризації читання.

ІІІ. Завдання Акції:
• збільшити особистісну впевненість читачів і навчити їх отримувати задоволення від читання;
• сприяти розкриттю інноваційних ідей і впровадженню нових форм бібліотечного обслуговування, розширенню спектру сучасних технологій;
• підняти статус читання як творчого процесу;
• підвищити рівень інформаційної культури;
• налагодити тісні контакти з освітянами та іншими спеціалістами, причетними до читання;
• бібліотекарям подавати особистий приклад поінформованості, демонструвати знання української та зарубіжної літератури;
• активно відновлювати рекомендаційну бібліографію.

IV. Керівництво Акцією
1. Загальне керівництво здійснює Державна бібліотека України для юнацтва.
2. Організаційно-методична робота в регіонах покладається на обласні бібліотеки для юнацтва, молоді.

V. Термін проведення
1. Акція проводиться з березня до червня 2015 р.
2. Узагальнення досвіду бібліотек України для юнацтва та молоді з популяризації та розвитку читання (липень).

VI. Рекомендовані форми, назви:
• анкетування «Книга у спадок» (батьки – дітям), «Ульотне читання для справжніх книгогризів» (підлітки – підліткам), «Від серця до серця: однолітки радять»;
• бібліодиліжанс, бібліомобіль;
• бібліографічні привали;
• бліц-опитування «Book-симпатія», «Читач сказав браво» (відгуки про книку), «Гаряча десятка: 10 найкращих художніх творів», «Мій найкращий помічник: 10 найкращих науково-популярних та навчальних книжок», «Книга майбутнього»;
• бук-маркетинг;
• буктрейлер;
• виставка одного жанру «Фентезі – forever»;
• виставка-пропозиція «Бібліодрайв – для молодих, активних, модних»;
• виставка-серпантин «Бібліогурманство – апетитне читання»;
• виставка-рейтинг «Уподобання молодих читачів»;
• голосні читки «Озвучена книга»;
• день читання і української мови «Читаємо разом. Читаємо один одному»;
• зустріч-дискусія «Спитаю у живого класика»;
• книжковий джем для читачів-гурманів;
• книжковий меседж (текст із назв книг);
• конкурс «У нашій сім’ї живе книга»;
• конкурс-змагання юних аматорів поезії;
• конкурс знавців «Ця нова стара класика»;
• конкурс читаючих сімей «Я в цьому мудрому оточенні»;
• літературний марафон «Відчуй радість від читання»;
• літературний подіум «Модна книга» (розділи: «От-кутюр – вишукане читання», «Прет-а-порте – читання на кожен день», «Ретро, або з бабусиної скриньки», «Модні аксесуари – новинки літератури», «Зіркова мода. Що читають зірки кіно та естради»);
• літературні дефіле;
• літературні брифінги;
• літературні слаломи;
• майстер-класи письменників, поетів;
• парад літературних героїв;
• поетичні читання «Моє літературне відкриття»;
• поетичний (письменницький) калейдоскоп;
• програма «Захоплююче читання» або «Читання з захопленням»;
• свято сім’ї «Всією сім’єю до бібліотеки»;
• турнір поетів-пародистів;
• фотовиставка «Я і книга»;
• цикл виставок «Книжкові зустрічі біля скульптури»
• флеш-моб «Читали, читаємо, читатимемо» (спільно з волонтерами та громадою міста);
• форум книги.
• «Книга бібліотечних рекордів» (визначити кращих читачів і представити їх (списки, фото) на книжковій виставці, в альбомі, на плакаті тощо). «Книга…» створюється за окремими номінаціями:
• аматори інтелектуального читання;
• читачі-ерудити;
• найдопитливіші читачі;
• найначитаніша родина;
• читацька династія.

VII. Популяризація Акції:
– проведення рекламних кампаній у ЗМІ;
– координація роботи всіх бібліотек, що працюють з юнацтвом, молоддю;
– видання рекламних буклетів, інформаційних листків.

VIIІ. Висвітлення Акції в мережі Інтернет
Учасники Акції ставлять перед собою завдання: за 100 днів залучити до читання 1 000 000 зацікавлених! Для бібліотекарів це неабиякий виклик.
Виконуючи поставлене завдання, слід постійно обчислювати кількісну складову вектору наших зусиль. Систематично додавайте:
• повідомлення про ваші заходи на сторінку Акції у Фейсбуці https://www.facebook.com/addmillionreaders;
• нові офіційні хештеги Акції #молодьчитає, #addmillionreaders до повідомлень про заходи в рамках Акції;
• відомості про організаторів та зміст поточних заходів в анкету на сайтіreading.4uth.gov.ua/addmillion.

ІX. Підбиття підсумків
Для результативного оцінювання проведеної роботи обласними бібліотеками для юнацтва та молоді в межах Акції просимо, звітуючись, висвітлити кожен із пунктів «Завдання Акції».
Для більш повного представлення заходів підготуйте демонстраційні матеріали: фото, портфоліо, стислий опис методів, за допомогою яких передбачається донести суть заходів до читачів.
Отправить комментарий