понеділок, 20 вересня 2021 р.

Що можна постити у спільнотах бібліотек

1. ВІДКРИТІ ПИТАННЯ

Соціальні мережі тому й соціальні, що у них люди спілкуються. Зовсім не весь контент у групі ви повинні робити, іноді це можуть робити читачі. Задайте їм відкрите запитання — таке, на яке потрібно буде написати розгорнуту (або не дуже) відповідь. Головне – не надто складний.

→ Наприклад, б-ка ім. В.Маяковського (м.Петербург, РФ) ставила такі питання:

  • Найбільш недооцінена книга? - 111 коментарів
  • Сама переоцінена книга? -  391 коментар
  • Яку книгу зараз читаєте? - 156 коментарів

2. НАГАДУЙТЕ ПРО ПОСЛУГИ БІБЛІОТЕКИ

Тому що ви пам'ятаєте про них завжди, а ваші читачі лише тоді, коли їм щось треба. Про це треба регулярно нагадувати, щоб піст міг потрапити на очі тоді, коли потрібний людині. Пам'ятайте, що на момент виходу посту його бачить максимум 10% аудиторії спільноти. Це прямо означає, що ви не можете боятися повторювати пости.

3. ВИКОРИСТОВУЙТЕ ГОТОВІ ПЛЕЙЛІСТИ

Оцифровано багато лекцій з історії літератури, запису голосів письменників, відео з ними. Це паличка-виручалочка для випадку, коли нема чого запостити.

→ Приклади постів у паблиці Маяківки у Петербурзі:

100 лекцій Бикова: 1116 репостів

Лекції Набокова з російської літератури, аудіокнига: 302 репоста

Пришвін читає свою розповідь: 153 репоста

4. ЗАПУСКАЙТЕ КОНКУРСИ, у яких зможе взяти участь кожен

Головна проблема конкурсів, які проводять бібліотеки, — у них складно брати участь. Написати текст у стилі певного автора, сфотографуватися біля певного будинку з книгою та вигадати підпис — усе це потребує багато сил. У соцмережах можна запускати прості конкурси з невеликими призами чи взагалі без них — головне, щоб для участі не треба було робити складних дій. Чи можна зараз, коли я побачив пост, відповісти на запитання, написати коментар або зробити те, що ви просите. Не завтра, не подумавши півгодини, а майже одразу.

→ Наприклад, сфотографувати на телефон свої книжкові полиці та отримати фірмову сумку.

5. ВИКОРИСТОВУЙТЕ ТЕ, ЩО ПРО ВАС ВЖЕ НАПИСАЛИ ЧИТАЧІ

Гості бібліотеки просто публікують відгуки про роботу, особливо якщо їм щось сподобалося. Такі записи можна знаходити та використовувати в паблиці – робити репост із коротким коментарем. Це покаже, що ви стежите за зворотним зв'язком. Шукати такі записи найзручніше за ключовим словом у пошуку новин.

6. ЗБИРАЙТЕ СПИСКИ ВИДАНЬ

На те ви й бібліотека! Але важливо – бібліографічний список – це окремий продукт, який у соцмережах погано «заходить». Краще складати списки так, ніби ви рекомендуєте другові що почитати.

→ Наприклад, 5 книг, щоб розібратися в інших книгах, 5 книг, щоб зігрітися у січні...

7. ВІДПОВІДАЙТЕ НА ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ЛЮБИТЕЛІВ КНИГ

В ідеалі, паблік бібліотеки повинен розповідати не про бібліотеку, а про книги та прищеплювати любов до читання. Щоб це відбувалося, треба іноді відповідати на загальні запитання читачів, навіть якщо вони не стосуються вашої бібліотеки.

8. НЕ БІЙТЕСЯ ЖАРТУВАТИ

У Маяківці довго йшов ремонт. Навколо будівлі поставили величезний будівельний паркан, і на ньому іноді з'являлися різні написи або оголошення. Їх можна було б ігнорувати, але іноді вони були зі кумедними помилками. Так з'явилася рубрика «Новини нашого паркану».

Немає коментарів: