Роль університетського бібліотекаря різко змінилася в ХХІ столітті, і Канадська асоціація наукових бібліотек хоче переконатися, що все це знають. У заяві, опублікованій в березні 2019р., асоціація підкреслює той факт, що, призначений на посаду декана, університетський бібліотекар робить свій внесок в кілька ключових видів діяльності в установі, включаючи викладання і навчання, дослідження, утримання співробітників і студентів, збір коштів і залучення спільноти.
У більшості університетських бібліотекарів в країні також є обов'язки, які виходять за рамки бібліотеки. Деякі управляють університетськими друкованими виданнями, архівами, музеями і галереями, деякі контролюють програми авторського права і протокол управління записами, а треті відповідають за всю стратегію управління інформацією установи - і часто вони роблять це, підтримуючи науково-дослідницьку та навчальну діяльність.
«З усіма розробками, які ми робимо, бібліотека - це набагато більше, ніж колекція друкованих або цифрових матеріалів», - сказала в інтерв'ю Гайлайн Бодрі, колишній секретар CARL і університетський бібліотекар в Університеті Конкордії. «Ми вкладаємо багато ресурсів в управління дослідницькими даними, геопросторовими даними, засобами довгострокового зберігання, щоб бути впевненими, що ми збережемо протягом декількох поколінь те, що наші попередники будували на державні гроші. ... І нам потрібно помножити кількість приводів, щоб поговорити про те, що ми робимо».
Донна Борн-Тайсон, колишній президент CARL і бібліотекар університету в Університеті Далхаузі, сказала, що асоціація підготувала заяву з практичною метою: надати компаніям, що займаються пошуком керівників, комітетам за наймом і старшим адміністраторам ресурс для оновлення опису роботи. «Періодично, коли університети роблять оновлення опису посади, коли вони збираються призначити університетського бібліотекаря чи декана бібліотек, вони намагаються щось шукати, але там реально не було нічого такого, що хоч в якомусь сенсі було б певним, конкретним, щоб могло нас зацікавити, " - сказала вона.
Д-р Бодрі також зазначила, що ця заява - хороша вправа з брендінгу для університетських бібліотекарів. «Бібліотекарі не дуже вправні у керуванні своїм публічним іміджем», - сказала вона. "Ми вирішили написати щось таке, принаймні, це дало б нам спільне трактування, і це допоможе нам спілкуватися з нашими ректорами, нашими віце-президентами і нашими спільнотами - це дійсно дає можливість сформулювати роль університетського бібліотекаря в наші дні".
Бібліотека Вебстера Університету Конкордія нещодавно зазнала серйозних змін, які змінили її фізичний простір і середовище навчання. Фото Едріен Вільямс. |
«З усіма розробками, які ми робимо, бібліотека - це набагато більше, ніж колекція друкованих або цифрових матеріалів», - сказала в інтерв'ю Гайлайн Бодрі, колишній секретар CARL і університетський бібліотекар в Університеті Конкордії. «Ми вкладаємо багато ресурсів в управління дослідницькими даними, геопросторовими даними, засобами довгострокового зберігання, щоб бути впевненими, що ми збережемо протягом декількох поколінь те, що наші попередники будували на державні гроші. ... І нам потрібно помножити кількість приводів, щоб поговорити про те, що ми робимо».
Донна Борн-Тайсон, колишній президент CARL і бібліотекар університету в Університеті Далхаузі, сказала, що асоціація підготувала заяву з практичною метою: надати компаніям, що займаються пошуком керівників, комітетам за наймом і старшим адміністраторам ресурс для оновлення опису роботи. «Періодично, коли університети роблять оновлення опису посади, коли вони збираються призначити університетського бібліотекаря чи декана бібліотек, вони намагаються щось шукати, але там реально не було нічого такого, що хоч в якомусь сенсі було б певним, конкретним, щоб могло нас зацікавити, " - сказала вона.
Д-р Бодрі також зазначила, що ця заява - хороша вправа з брендінгу для університетських бібліотекарів. «Бібліотекарі не дуже вправні у керуванні своїм публічним іміджем», - сказала вона. "Ми вирішили написати щось таке, принаймні, це дало б нам спільне трактування, і це допоможе нам спілкуватися з нашими ректорами, нашими віце-президентами і нашими спільнотами - це дійсно дає можливість сформулювати роль університетського бібліотекаря в наші дні".
Існує також той факт, що звання університетського бібліотекаря не є стандартним для всіх навчальних закладів. Зважаючи зростання ролі бібліотекаря, деякі університети вирішили змінити назву посади. Доктор Борн-Тайсон відзначає, що звання в Королеському університеті - віце-проректор, спеціаліст з цифрового планування і університетський бібліотекарь; в університеті Калгари це віце-проректор бібліотек та культурних ресурсів; Університет Оттави недавно оновив назву вакансії до університетського бібліотекаря та віце-проректора з системи знань; і в університеті Альберта - віце-проректор и главный библиотекарь.
Коли доктор Бодрі була призначена бібліотекарем університету в 2014 році, одним з її головних завдань було нагляд за трансформацією бібліотеки Вебстерів Конкордії. Нові та інноваційні технології лежали в основі цього оновлення, це означало не просто залучення нового обладнання та інструментів, а й створення нового напрямку публікацій відкритого доступу та формування культури, яка використовує методології відкритих даних.
«Коли проект підходив до кінця, вони [президент і проректор] запитали мене, чи не зацікавлена я ... подивитися на загальну цифрову стратегію Concordia», - сказала д-р Бодрі. Назву її посади було оновлено до віце-проректора з цифрової стратегії і університетського бібліотекаря. «Чесно кажучи, я не відчуваю різниці в тому, як люди розмовляють зі мною або працюють зі мною», - сказала вона. «Я все ще Гайлейн, і ми всі разом працюємо над розвитком освіти в нашому суспільстві».
Доктор Бодрі, яка була директором центру цифрового видавництва в Університеті Монреаль та виконавчим директором Ерудіта перед тим, як переїхати до Конкордії, зазначає, що, можливо, менше плутанини щодо ролі бібліотекаря університету у франкомовних установах. Посади в цих університетах, як правило, стандартизовані по всій країні, і "університетський бібліотекар", як правило, перекладається як “directeur général” (генеральний менеджер), а іноді і “bibliothécaire en chef”(головний бібліотекар). Останнє є офіційною французькою посадою доктора Бодрі в Конкордії.
"Я віддаю перевагу" bibliothécaire en chef ", тому що так, я менеджер, але я перш за все - бібліотекар."
Коли доктор Бодрі була призначена бібліотекарем університету в 2014 році, одним з її головних завдань було нагляд за трансформацією бібліотеки Вебстерів Конкордії. Нові та інноваційні технології лежали в основі цього оновлення, це означало не просто залучення нового обладнання та інструментів, а й створення нового напрямку публікацій відкритого доступу та формування культури, яка використовує методології відкритих даних.
«Коли проект підходив до кінця, вони [президент і проректор] запитали мене, чи не зацікавлена я ... подивитися на загальну цифрову стратегію Concordia», - сказала д-р Бодрі. Назву її посади було оновлено до віце-проректора з цифрової стратегії і університетського бібліотекаря. «Чесно кажучи, я не відчуваю різниці в тому, як люди розмовляють зі мною або працюють зі мною», - сказала вона. «Я все ще Гайлейн, і ми всі разом працюємо над розвитком освіти в нашому суспільстві».
Доктор Бодрі, яка була директором центру цифрового видавництва в Університеті Монреаль та виконавчим директором Ерудіта перед тим, як переїхати до Конкордії, зазначає, що, можливо, менше плутанини щодо ролі бібліотекаря університету у франкомовних установах. Посади в цих університетах, як правило, стандартизовані по всій країні, і "університетський бібліотекар", як правило, перекладається як “directeur général” (генеральний менеджер), а іноді і “bibliothécaire en chef”(головний бібліотекар). Останнє є офіційною французькою посадою доктора Бодрі в Конкордії.
"Я віддаю перевагу" bibliothécaire en chef ", тому що так, я менеджер, але я перш за все - бібліотекар."
Немає коментарів:
Дописати коментар