вівторок, 8 листопада 2016 р.

Эффективные методы продвижения библиотечных услуг и ресурсов в Австралии

Zhixian Yi  взявся дослідити, як автралійські колеги з академічних бібліотек сприймають методи просуненя послуг та ресурсів та фактори, які впливають на це сприйняття (пол, вік, стаж, відвідування семінарів з маркетингу тощо). Дані були зібрані  за допомогою анкети,  яка була надіслана  у 37 університети для 400 бібліотекарів. Їм було запропоновано заповнити форму та надіслати її на вказану адресу протягом двох тижнів. Для збільшення кількості відповідей було надіслане нагадування. Всього у опитуванні прийняло участь  230 бібліотекарів (57,5%).

Досліджувані методи були поділені на три типи:
  1. ·         цифрові засоби масової інформації  (каталоги, електронна пошта, web - сайт, інтернет-реклама, соціальні медіа канали, веб - трансляції, оголошення сайту);
  2. ·         друковані матеріали (реклама, буклети, брошури, адресна поштова розсилка, листівки, дешевий розпродаж,  інформаційні бюллетені, друкована реклама тощо); 
  3. ·         події (навчання , виставки, бібліотечні тури, день відкритих дверей тощо).
Бібліотекарі оцінювали ці  методи за шкалою в 5 пунктів: неефективні. відносно ефективні, ефективні, більш ефективні, найефективніші. Результат виглядає таким чином:



Що з цього цікаво? По-перше, топ-7 неефективних маркетингових інструментів за оцінкою наших колег з Австралії: буклєти, бюлетні, День відкритих дверей, телефон, лістівки, флаєра і адресна поштова розсилка.

По-друге, із інструментів інтернет-маркетингу ефективними є використнання е-mail (42,4%), інтернет-реклами (39,4%), соціальних медіа (38,8%), веб-трансляцій (33,3%), оголошення на сайті (32.1%) та самого веб-сайту бібліотеки (29,1%). Більше того, ще 39,4% вважають веб-сайт більш ефективним, а 19. 4 % - найефективнішим.
Високі відсотки для методів, які використовуються у соціальних мережах демонструють, що час, коли бібліотеки були визнані тільки як джерело інформації, пройшов, та настали часи, коли бібліотека є інтерактивним хабом, де користувачі збираються і шукати інформацію, і розважатися. Соціальні медіа (включаючи Facebook, Twitter і YouTube) в якості інструментів, платформ і додатків, дозволяють клієнтам підключатися, спілкуватися і співпрацювати з іншими користувачами в Інтернеті і в даний час часто використовуються бібліотеками в своїх промо-акціях, тому що соціальні медіа можуть підтримати користувацький контент, який може бути поширений серед учасників для перегляду, обміну і поліпшення.
А втретє, зверніть увагу на високий відсоток ефективності у заходів на основі реальної комунікації - користувачі все ще потребують особистого спілкування)).

Джерело: Yi, Z. (2016). Effective techniques for the promotion of library services and
resources. Information Research, 21(1), paper 702.
http://InformationR.net/ir/21-1/paper702.html
http://www.webcitation.org/6fq4XvwUf

Немає коментарів: