Замечательная визитка библиотечной информационной системы г. Кургана наглядно демонстрирует - библиотека повсюду в Интернете, точек доступа не счесть. Наша библиотека тоже есть и на сайте, и в блогах, и соцсетях....И Ваша? И все интернет-дорожки ведут в библиотеку или на ее сайт? А у меня пока еще нет ощущения , что все мы работаем на эту цель при всей нашей безусловной активности и креативности. Пожалуй, пришло время перейти к четкой организации и координации действий. Обсудим?
1. Інформаційне
представництво (далі - ІП) наукової бібліотеки (далі – НБ ) у мережі Інтернет є системою ресурсів по наданню
інформації про НБ .
Положення про ІП визначає перелік основних видів робіт у
ІП та кількість учасників у ньому,
координує їх роботу та регламентує відповідальність за функціонування та
розвиток ресурсів ІП.
3.
Послідовність
створення ІП
1.
Визначення аудиторії (групи та и підгрупи).
2.
Визначення цілей та завдань для ІП у цілому та для окремих груп аудиторії.
3.
Вибір оптимальних платформ.
4.
Створення робочої групи (команди).
5.
Складання плану роботи.
6.
Створення контенту.
7.
Аналітика.
Примітка:
Виходячи з характеру груп аудиторії визначаються цілі, завдання та обираються платформи, наприклад, для інформування
студентів ліпше за все підходить сторінка в ВКонтакті, а для викладачів - у
Фесбуці.
4. Головною аудиторією ІП є викладачі,
студенти та аспіранти _____________ держуніверситету. Деякі ресурси призначаються
бібліотекарям. Загалом інформація ІП
може бути використана будь-яким
інтернет-користувачем за
наявності можливості підключення до
мережі.
5. Ціллю створення ІП є
оперативне, якісне та вірогідне інформування громадськості щодо діяльності НБ.
6.
Завдання:
1.
Створення єдиного
інформаційно-освітнього простору для викладачів, студентів та аспірантів.
2.
Формування цілісного позитивного іміджу
НБ .
3.
Просування та розширення спектру послуг
НБ .
4.
Збільшення кількості відвідувань сайту
та структур бібліотеки.
5.
Збільшення кількості наданих користувачам документів.
6.
Налагодження комунікації з
користувачами.
7.
Формування у інтернет-користувачів культури
обміну у мережевих співтовариствах знанням, даними, документами та досвідом роботи.
8.
Підвищення рівня інформаційної культури
та створення умов для професійного росту працівників НБ.
7.
Структура
ИП:
a. Сайт
«Наукова бібліотека _________»
b. Контент
медіа: YouTube, SlideShare, Pinterest, Wikipedia.
c.
Соціальні медіа: блоги «_______», «______»
d. Cоціальні
мережі: Фейсбук, ВКонтакте.
e. Електронна
пошта
8.
Створення
робочої групи з ІП .
Список осіб, які займаються створенням, адмініструванням,
інформаційним наповненням та просуванням
ресурсів ІП, їх функції, перелік та об’єм обов’язкової інформації
затверджується директором НБ.
Головні функції членів робочої групи з ІП:
- Стратег займається розробкою структури з ІП та забезпечує функцію довгострокового розвитку. Здійснює контроль над плануванням роботи та наповненням контенту ресурсів.
- Координатор організує зустрічі робочої групи 1 раз на тиждень. Консультує працівників щодо підготовки та порядку надання інформації для розміщення на ресурсах ІП.
- Контент-менеджери відповідають за наповнення сайту бібліотеки (розміщення головної, поточної інформації та новин), подання новин на сайт університету, створення сторінки у Wikipedia, за розміщення інформації на ресурсах контент медіа (YouTube, SlideShare, Pinterest).
- Комьюніті-менеджери відповідають за наповнення літературного блогу «_________», за наповнення професійного блогу «__________», а також за наповнення сторінок у Фейсбуці, ВКонтакті та подання інформації на форуми факультетів.
- Аналітик вимірює успіх медіа за ключовими показниками раз на квартал. Показником ефективності дії є зріст кількості:
- реєстрацій на сайті, сторінці або у блозі;
- відвідувань;
- перепостів/ ретвитів;
- лайків;
- коментарів;
- заповнених анкет;
- заповнених заявок;
- учасників масових заходів;
- скачувань з сайту;
- зріст трафіку на сайт.
9. Контент визначається характером аудиторії,
особливостями ресурсу та тематикою інформації.
Контент складається з 4 блоків інформації:
1. Бібліотечний контент;
2. Загальнобібліотечний контент;
3. Інформування (реклама);
4. Комунікація.
Інформація викладається загальнодоступною
мовою, зрозумілою широкій аудиторії.
За режимом доступу (передбаченим правовими нормами порядком
одержання, використання, поширення і зберігання інформації ) інформація
поділяється на відкриту та інформацію з обмеженим доступом (придбані повнотекстові БД та доступ до них у локальній
мережі бібліотеки тощо) .
Інформація не повинна: порушувати авторське право; містити
в собі ненормативну лексику, персональні
дані читачів і співробітників бібліотеки; містити інформаційні матеріали, що закликають до насилля, расової, соціальної та
релігійної дискримінації, порушення територіальної цілісності держави; суперечить
професійній етиці.
Відповідальність за недостовірне, несвоєчасне та неякісне
надання інформації для розміщення на ресурсах ІП несе посадова особа, що
надавала інформацію.
10. Права на інформаційні матеріали, розміщені
на ресурсах ІП.
a. Сайт - авторські права захищені
b. Соціальні
медіа:
i.
блог «________» – інформація поширюється
згідно ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike ( СС
BY-NC-SA);
ii.
блог
«_________» - СС BY-NC-SA
c.
Контент медіа:
i.
YouTube- авторські права захищені
ii.
SlideShare - СС BY-NC-SA
iii.
Pinterest - СС BY-NC-SA
iv.
Wikipedia - авторські права захищені
d. Соціальні
мережі: ВКонтакте - СС BY-NC-SA
Додаток 1
Перелік членів робочої групи з ІП
Додаток 2 (фрагмент)
Спасибо за идею Елене Астапенко, автору блога МетодистиК@
Немає коментарів:
Дописати коментар