неділя, 20 грудня 2020 р.
четвер, 10 грудня 2020 р.
Книжкові діорами
пʼятниця, 4 грудня 2020 р.
Додатки Google в бібліотечній практиці
четвер, 3 грудня 2020 р.
Про що писати в соцмережах на карантині
Багато бібліотек замислюється чим заповнити стрічку бібліотеки у соціальних мережан, поки діє карантин, бо заходів у реалі немає, відвідувачів також, діяльність вся онлайн. Те, що я зустріла на сторінках бібліотек України та зарубіжжя, доводить, що основним напрямком роботи у соціальних мережах наразі стає популяризація читання.
КНИГИ
Найчастіше це відгук про книгу (текст) чи відео, може бути серія відео-оглядів "книга-читач-фільм" або відеобесіди "Бібліограф рекомендує". Акції #мовниймарафон, #щочитаютьуспішні.
Багато бібліотек частіше публікують пости щодо необхідності носити маски, мити руки. дотримуватися дистанції. Дехто підійшов до цього дуже креативно та гумором, інфографіка та новини це добре, але меми краще впадають в очі, розважають та запам'ятовуються. Гумор притягує людей:
Іноді я просто ставлю запитання і використовую барвистий фон: '' Яка книга змінила твоє життя?" Або '' Що тримає тебе в здоровому глузді на цьому тижні?" Приблизно раз на місяць задаємо питання "Що ви читаєте?" Самий останній, який був великим хітом, був описати книгу, яку ви зараз читаєте в 3 словах.
Інша бібліотека получила багато коментарів на запитання, де ви були б, якби перенеслись у ту географічну точку, де відбуваються події книжки, яку ви зараз читаєте? # книгомандри

Семінар – презентація «Сучасна бібліотека – середовище для розвитку нового покоління».
середа, 2 грудня 2020 р.
Курси з проєктної діяльності
https://www.culturepartnership.eu/ua/publishing/project-management
Курс «Управління проектами»
https://vumonline.ua/course/project-management/
Курс «Підготовка та впровадження проектів розвитку громад»
https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:AUC+CDP101+2017_T1/about
понеділок, 30 листопада 2020 р.
Дистанційна чи робота в умовах "реального часу"
Питання №7450 | Maria 08/11/2020 × 20:58 |
Прошу роз'яснити різницю між дистанційнною роботою і роботою в умовах "реального часу". Яка суттєва різниця? Дякую. |
1. Відповідно до статті 60 КЗпП України дистанційна (надомна) робота - це така форма організації праці, коли робота виконується працівником за місцем його проживання чи в іншому місці за його вибором, у тому числі за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, але поза приміщенням роботодавця. При дистанційній (надомній) роботі працівники розподіляють робочий час на свій розсуд, на них не поширюються правила внутрішнього трудового розпорядку, якщо інше не передбачено у трудовому договорі. Загальна тривалість робочого часу не може перевищувати норм, передбачених статтями 50 і 51 КЗпП України. Працівник отримує обсяг (план) роботи (наприклад, на місяць) і наприкінці місяця має звітувати. Виконання дистанційної (надомної) роботи не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників, оплата праці здійснюється в повному обсязі та в строки, визначені діючим трудовим договором.
2. На час дії карантину КМУ рекомендував центральним і місцевим органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям забезпечити, зокрема, позмінну роботу працівників та/або за можливості – віддалену роботу в режимі реального часу через Інтернет (див. п. 10 постанови КМУ від 13 жовтня 2020 р. № 956 /Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/956-2020-%D0%BF#Text ). Працівник дотримується режиму роботи, визначеного правилами внутрішнього трудового розпорядку бібліотеки.
неділя, 29 листопада 2020 р.
четвер, 26 листопада 2020 р.
Бібліотечний Меркурій
Бібліотечний Меркурій [Електроннй ресурс] = Library Mercury : наук. журн. / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Наук. б-ка. – Електрон. дані. – Одеса, 2007–. – Засн. у 2007 (до 2019 р. (вип. 1(21)) «Вісник Одеського національного університету. Бібліотекознавство, бібліографознавство, книгознавство». – 2 рази на рік. – 2020. – Вип. 1(23). – URL: http://liber.onu.edu.ua/pdf/Bibl_Mercury_2020_1.pdf (дата звернення: 26.11.2020).
середа, 25 листопада 2020 р.
четвер, 19 листопада 2020 р.
Цифрова інклюзія та доступу до інформації під час COVID-19
Текст заяви (оригінал)
Публічна заява бібліотек щодо сприяння цифровій інклюзії та доступу до інформації під час COVID-19 і поза ним (переклад)
З урахуванням наших можливостей і з повною повагою до законодавства та громадського здоров’я:
- Ми зобов’язуємося сприяти найкращому можливому доступу до інтернету для громад, надійному і безкоштовному або за низьку ціну, щоб нікому не бракувало зв’язку через фінансові причини.
- Ми зобов’язуємося сприяти якнайширшому можливому доступу до відповідного цифрового контенту і сервісів, підтримувати освіту, дослідження й участь в економічних, соціальних і культурних процесах.
- Ми зобов’язуємося сприяти якнайсильнішій можливій підтримці розвитку цифрових навичок, надаючи користувачам шанс бути успішними і впевненими інтернет-користувачами.
- Ми зобов’язуємося сприяти справедливим процедурам забезпечення широкосмугового доступу до інтернету на всіх рівнях.
Якщо ви хочете поділитися, чому ця заява важлива для вас, надсилайте ваші думки чи історії до stephen.wyber@ifla.org.
пʼятниця, 6 листопада 2020 р.
Вебінар "Річна звітність"
Обговорювалися дуже актуальні питання збереження групи оплати праці (спойлер - десь мають бути роз'яснення Мінкульту про невиконання планових показників), включення у статистику відвідувань онлайн-заходів, різниця між дистанційною роботою та роботою в режимі реального часу. Більш детально останнє питання розглянуто у статті Розколупа Н. Організація дистанційної (надомної) роботи в бібліотеці, Бібліотечна планета, №2 за цей рік - представлено нормативні документи, що регламентують дистанційну роботу працівників бібліотеки, та запропоновано управлінські рішення, спрямовані на забезпечення ефективності такої форми організації праці.
четвер, 5 листопада 2020 р.
Святкові та неробочі дні у 2021 році
Згідно з розрахунками Міністерства економіки, в 2021 році українці будуть працювати 250 календарних днів, а відпочивати - 115. Святкові дні обведені червоним, неробочі дні залиті сірим. Зверніть увагу на додаткові переноси робочих днів у НБ МДУ:
Технологія бібліотечних квестів у контексті сучасного освітнього простору
Завантажити |
Квест зайняв особливе місце серед новітніх інтерактивних форм роботи з молоддю. Адже його можна використовувати як для навчання, так і для дозвілля. Ця ігрова форма має багато можливих варіантів використання і численні переваги відносно інших форм масової роботи.
В першому розділі "Методика організації бібліотечних квестів" розглянуто переваги використання квестів та види квестів.
В другому розділі "Технологія організації бібліотечного квесту" представлені етапи підготовки квесту, організація локацій, підготовка завдань, написання сценарію. А також покроково розписане проведення квесту.
Третій розділ "Розробки тематичних бібліотечних квестів" вміщує низку бібліотечних квестів, розроблених фахівцями Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Б.А.Лавреньова, які успішно апробовані з учнівською та студентською молоддю різних вікових категорій, а саме: "Подорож океаном Інформації", "Невідома відома Херсонщина" та "Булгаков land".
Також в рекомендаціях вміщено список літератури на допомогу вивченню цієї теми та організації квестів.
Рекомендації будуть корисними для методистів бібліотечних фондів, бібліотекарів закладів освіти, фахівців, які працюють з молоддю, студентам навчальних закладів спеціальності «Бібліотекознавство».
Джерело
середа, 4 листопада 2020 р.
Як правильно оформити посилання латинницею (REFERENCES)
Детальні поради від колег з Одеського державного екологічного університету
вівторок, 3 листопада 2020 р.
«Цифрограм» — національний тест на цифрову грамотність
Містить 90 запитань, які охоплюють 30 цифрових компетентностей.
Покращити свій рівень та набувати нових навичок можна на Дія.Цифрова освіта — створено вже 36 освітніх курсів.
понеділок, 26 жовтня 2020 р.
Бібліотеки долають виклики
вівторок, 20 жовтня 2020 р.
:-))
Непрочитані книги вміють мститися. Особливо добре це вдається Кримінальному Кодексу та інструкції до бензопили.
четвер, 15 жовтня 2020 р.
4 зони адаптивного карантину
середа, 14 жовтня 2020 р.
Як оцінити документи, принесені взамін загублених?
Для цього доцільно створити спеціальну комісію, до якої мають увійти працівники бібліотеки (відділів комплектування, обслуговування або методист, завідувач філії), бухгалтерії, а також інші фахівці. Комісія проводить оцінку отриманої літератури та складає Акт про прийняття бібліотечних фондів. У цьому документі обов’язково зазначають дату засідання та номер протоколу, який підписують всі члени комісії.
Члени комісії вивчають книжковий ринок та знайомляться з каталогами видавництв, прайс-листами книготорговельних гуртівень, а також відвідують місцеві книгарні і порівнюють різні поліграфічно оформлені видання тощо.
ДЖЕРЕЛО
вівторок, 13 жовтня 2020 р.
Які вимоги для бібліотеки університета для отримання статусу наукової?
Міністерство освіти і науки України готує відповідні накази щодо включення наукових установ до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави (див. Наказ МОН № 1508 від 13 грудня 2016 року).
Науково-дослідна робота є важливою складовою діяльності багатьох бібліотек України: національних, державних, наукових установ та вишів відповідно до їхньої статутної діяльності. Вимоги до виконання наукових звітів установ (в т. ч. наукових бібліотек) викладені у ДСТУ 3008:2015 Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання.
понеділок, 12 жовтня 2020 р.
пʼятниця, 9 жовтня 2020 р.
Безкоштовні генератори посилань
VAK.in.ua – безкоштовний портал, присвячений полегшенню процедури оформлення наукових джерел відповідно до вимог Вищої атестаційної комісії (ВАК) України. Як оформити джерела згідно з вимогами ВАК України за допомогою порталу VAK.in.ua.
BibMe – безкоштовний генератор цитувань, що дозволяє створювати списки за 4-ма стилями: MLA, APA, Chicago, Turabian.
CiteFast – це безкоштовний генератор цитат у стилях APA, MLA та Chicago.
CiteMaker – автоматично генерує цитати в MLA, APA, Harvard та Oxford стилях для вебсайтів.
Citation Machine – генератор посилань у стилях APA, MLA, Chicago. Платформа пропонує посібник з правильного цитування.
Citethisforme – безкоштовний генератор посилань, дозволяє працювати з багатьма стилями.
ResearchoMatic – програма для цитування джерел у всіх основних стилях цитування, включаючи IEEE, MLA, APA, Chicago.
MyBib – безкоштовний генератор посилань в стилях APA, MLA, Chicago, Harvard.
середа, 7 жовтня 2020 р.
Библиотечное лидерство
вівторок, 6 жовтня 2020 р.
Хто має бути першим у списку співавторів?
Чому це важливо і чи є якісь загальноприйняті норми при формуванні порядку співавторів наукової публікації?
Порядок представлення співавторів наукової публікації не є довільним, адже він є відображенням ролі кожного із вказаних науковців у реалізації дослідження. Є дві найпоширеніші моделі, які можуть регламентувати порядок співавторів публікації (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3010799/):


Різні типи авторства, засновані на авторському внеску, ролях чи обов'язках (https://jim.bmj.com/content/55/4/174):
Перший автор – це науковець, який здійснив найбільший внесок у реалізацію дослідження.
Відповідальний автор – це науковець, який здійснював комунікацію із редакційною колегією журналу та у переліку авторів зазвичай є останнім. Відповідальний автор за величиною авторського внеску є наступним після першого.
Другі автори подаються всередині переліку за величиною авторського внеску.
Якщо у переліку останній автор не є відповідальним, то це може свідчити, що він є керівником наукової групи.


четвер, 1 жовтня 2020 р.
Використання соціальних мереж
Серед розділів посібника:




середа, 30 вересня 2020 р.
Онлайн курс «Бібліотеки у досягненні Цілей сталого розвитку»
середа, 23 вересня 2020 р.
Чотири простори бібліотеки: модель діяльності
Посібник «Чотири простори бібліотеки: модель діяльності» - це дієвий практичний інструмент, який може допомогти трансформувати бібліотеки в центри культури, освіти й спільнодії, де в мешканців буде можливість отримувати потрібні знання, розвивати творчі здібності й креативність, розкривати таланти та цікаво й з користю проводити вільний час. Наступний крок – реальні дії з реорганізації бібліотечних просторів.
Практичний посібник був розроблений в рамках проєкту «Чотири простори бібліотеки: інноваційна модель діяльності», що реалізується ВГО Українська бібліотечна Асоціація (УБА) за фінансової підтримки Українського культурного фонду. Партнерами проєкту є Фундація Дарини Жолдак, Асоціація об`єднаних територіальних громад, Міністерство культури та інформаційної політики України.
Над його розробкою працювала команда експертів з ВГО Українська бібліотечна асоціація, Національної бібліотеки України Імені Ярослава Мудрого та дизайнери студії Arcite. Сам посібник знаходиться у відкритому доступі в онлайн-бібліотеці порталу "Децентралізація" та на сайті УБА. В ньому зібрана низка практичних порад щодо створення та наповнення чотирьох просторів інноваційної бібліотеки: навчання, натхнення, зустрічей та подій. Всі вони підкріплені прикладами інноваційних проєктів, які сьогодні реалізують бібліотеки в різних куточках України.
Нагадаємо, що найбільш активні бібліотекарі мають можливість отримати індивідуальну консультацію експертів щодо питань трансформації бібліотеки громади в сучасний простір. Для цього потрібно сформувати міні-команду та податися на конкурс із відбору учасників онлайн-форуму «Модель сучасної бібліотеки для ОТГ», який проходитиме 1 жовтня 2020 року на платформі ZOOM. Більше подробиць – на сайті ВГО Українська бібліотечна асоціація.
пʼятниця, 18 вересня 2020 р.
"Щоденник книготорговця" Шон Байтелл
Когда я расставлял книги на полке, ко мне подошёл покупатель с книгой в руках и спросил, сколько она стоит. Я ответил: 3.50 фунта стерлингов. Он посмотрел сначала на меня, потом на Ники, которая стояла за прилавком в своём лыжном костюме и чистила зубы, и сказал: «Я отдам деньги вашей жене.» Ники в ужасе уронила зубную щётку. Одновременно с этим я выпустил из рук книгу, которую собирался поставить на полку.
пʼятниця, 4 вересня 2020 р.
Сумісництво і суміщення посад
четвер, 27 серпня 2020 р.
Опитування "Університетські бібліотекарі – хто це?"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScBymyXTetyODwhRALOWeoTWdeMTB85EOh_xmK5QJJC5zYuKQ/viewform?usp=sf_link
Таким чином ми допоможемо у підготовці дискусії "Університетські бібліотекарі – хто це?", що відбудеться в межах XI Львівського міжнародного бібліотечного форуму. (15-20 вересня 2020 р.).
Форум відбудеться в онлайн-форматі на платформі Zoom.
Реєстрація на Форум - до 1 вересня
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe175U79JRO_zm1IBeaujyW8Kd8m_bG47jJiOrPnt3xClYVEw/viewform
Детальніше про Форум -
https://ula.org.ua/news/4614-xi-lvivskyi-mizhnarodnyi-bibliotechnyi-forum-15-20-veresnia-2020-r
четвер, 20 серпня 2020 р.
Нові тренди від УБА
"Ми проаналізували існуючий успішний досвід, насамперед зарубіжний, розробки і реалізації інноваційних бібліотечних просторів, а також багатофункціональних культурних громадських центрів. За результатами цієї роботи буде розроблена та представлена у вересні інноваційна модель бібліотеки як поєднання чотирьох просторів: навчання, натхнення, місця зустрічі та подій», - зазначила Oksana Brui, президентка ВГО Українська бібліотечна асоціація.Обіцяють електронне видання з практичними рекомендаціями, методикою реалізації інновацій й варіанти дизайнерських рішень оформлення просторів.
Крім того УБА уклала Меморандум про співпрацю щодо промоції здорового способу життя та свідомого ставлення до здоров’я через бібліотечну мережу України. Тож плануємо займатися систематичною промоцією свідомого ставлення до здоров’я: через надання інформації на теми здоров’я (книги та онлайн ресурси) та забезпечення простору для подій та зустрічі з фахівцями. Метою є профілактика інфекційних та неінфекційних захворювань, промоції здорового способу життя та формування усвідомленого та відповідального ставлення населення до власного здоров’я, як базової цінності життя.
середа, 5 серпня 2020 р.
Як організувати Online зустріч?
середа, 24 червня 2020 р.
Как рассчитать бюджет проекта
К первому относят проекты, которые готовятся под объявленные программы и/или конкурсы. Второй подход предполагает так называемую предупредительную грантовую деятельность и означает разработку инициативного проекта с последующим поиском для его реализации средств, то есть проектным фандрайзинга. И опыт стран с высокой донорской активностью показывает, что такая проектная деятельность достаточно продуктивная. В Украине большинство грантоискателей придерживаются первого подхода.
вівторок, 23 червня 2020 р.
Организации-доноры в Украине
- Программа развития ООН в Украине (ПРООН) (веб-сайт: www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home.html);
- Платформа развития гражданского общества (сайт: www.cd-platform.org);
- Посольство США в Украине - один из системных доноров, осуществляющих свою деятельность в течение длительного времени. (Веб-сайт: www.ukrainian.ukraine.usembassy.gov/uk/programs-grants.html);
- Швейцарское агентство по развитию и сотрудничеству (SDC) (веб-сайт: www.eda.admin.ch/deza/en/home/countries/ukraine.html; страница объявлений: www.iom.org.ua/ua/tenders/ current-tenders);
- Европейский фонд поддержки демократии (сайт: www.democracyendowment.eu);
- Немецкое общество международного сотрудничества GIZ (сайт: www.giz.de);
- Европейская комиссия в Украине (сайт: www.eeas.europa.eu/delegations/ukraine/index_uk.htm). Европейская комиссия в Украине имеет несколько программ и крупных проектов. Конкурсы от Европейской комиссии объявляются постоянно. По разным программам и проектам, сумма, которую можно спрашивать, разная - от 50 тыс. до 500 тыс. евро;
- USAID Агенство США по международному развитию (сайт: www.usaid.gov/uk/where-we-work/europe-and-eurasia/ukraine; официальные сайты объявлений USAID: www.grants.gov и www.fbo. gov). Программы Агентства оказывают поддержку Украине прежде всего в таких сферах, как совершенное управление, экономическое развитие, укрепление системы здравоохранения и оказание гуманитарной помощи;
- Посольство Канады в Украине (сайт: www.canadainternational.gc.ca/ukraine/index.aspx?lang=ukr);
- Малые проекты Посольства Королевства Нидерландов - Matra-Kap (сайт: www.ukraine.nlembassy.org) Сумма финансовой поддержки, которую предоставляет проект в рамках программы «Матра / КАП», составляет максимум 25000 нидерландских гульденов (11345 евро);
- Гранты Посольства Федеративной Республики Германии в Украине (сайт: www.kiew.diplo.de/Vertretung/kiew/uk/Startseite.html);
- Гранты от Посольства Швеции в Украине (сайт: www.swedenabroad.com/en-GB/Embassies/Kyiv). Сотрудничество с Украиной сфокусировано в трех основных направлениях: 1) экономическая интеграция со странами ЕС и рыночная экономика; 2) демократическое управление и права человека; 3) природные ресурсы и окружающая среда;
- Монсанто Украина (сайт: www.monsanto.com/global/ua/ourcommitments/pages/default.aspx) «Монсанто» - это частная компания, зарегистрированная на территории США. Основной целью компании является устойчивое развитие сельского хозяйства. Получить финансирование от компании «Монсанто» могут общественные объединения и благотворительные организации. Максимальный размер гранта - 200 000 грн.;
- Глобальный инновационный фонд - Global Innovation Found (Сайт: www.globalinnovation.fund Global Innovation Found). Это некоммерческий инновационный фонд, который финансирует прорывные и инновационные идеи для улучшения социально-экономической жизни в странах с низкими доходами - в развивающихся странах.
Подробную информацию об объявленных конкурсах, вы можете найти на сайтах организаций-доноров.
четвер, 4 червня 2020 р.
Рекомендації методичних центрів щодо профілактики COVID-19
Наукова бібліотека ім. М.Максимовича як координаційний центр діяльності бібліотек ЗВО рекомендує:
понеділок, 1 червня 2020 р.
«Як організувати віддалену роботу колективу університетської бібліотеки в умовах невизначеності?»
Спікерка: Тетяна Колесникова, к.н. із соціальних комунікацій, с.н.с., директорка науково-технічної бібліотеки Дніпровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна.
Наукова комунікація в цифрову епоху
Після завершення курсу ви зможете зрозуміти, як відбувається сучасна наукова комунікація, яким чином відкритий доступ, відкрита наука, відкриті ліцензії, управління даними досліджень впливають на життєвий цикл наукового дослідження, зокрема, у поширенні та збереженні результатів вашого дослідження. Застосовувати сучасні практики та пошукові техніки для роботи з науковими джерелами, використовувати універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси, сучасні веб-застосунки для різних етапів дослідження і не тільки.
Основна проблематика курсу:
- Загальний огляд основних складників та стратегій наукової комунікації, використання сучасних веб-застосунків на всіх етапах життєвого циклу дослідження, особливо під час пошуку інформації та поширення результатів дослідження.
Наукова інформація: основні типи джерел. Спеціалізовані пошукові системи та бази даних, стратегії ефективного пошуку в інтернеті.
Інструменти моніторингу нових публікацій з проблематики вашого дослідження.
Наукова стаття в рецензованому журналі – основна одиниця наукової комунікації.
Розгляд різних аспектів наукових публікацій та публікаційної стратегії.
Менеджмент бібліографічних посилань.
Основні поняття наукометрії та бібліометрії.
Авторське право.
Архівування даних дослідження.
четвер, 28 травня 2020 р.
Практична медіаграмотність для бібліотек
Цей посібник для бібліотекарів, які опікуються впровадженням медіаосвіти та медіаграмотності. Розробки занять та вправ можуть бути використані під час бібліотечних медіауроків, занять медіаклубів, гуртків юних журналістів тощо.
понеділок, 25 травня 2020 р.
Данська бібліотечна система як модель майбутнього
За два тижні Оксана відвідала 15 бібліотек Данії та 1 бібліотеку Швеції. Це були бібліотеки різних типів та видів – національна, головна публічна, бібліотека-філія, університетська – для того, аби зрозуміти як функціонує бібліотечна система Данії. Вона поспілкувалась із персоналом бібліотек та зустрілась із представниками Данської бібліотечної асоціації, які приймають рішення щодо розвитку бібліотек у цій країні. Дослідила інноваційні послуги та сервіси бібліотек, дізналась про кращі проєкти, а також унікальну методологію створення нових бібліотечних сервісів «Design thinking for libraries».
Зібрану інформацію про доставку книжок по всій країні, зв’язок з бібліотекарем онлайн, зберігання інтернет-спадщини та інші новації данського досвіду Оксана узагальнила в електронному виданні «Данська бібліотечна система як модель майбутнього». Видання доступне для читання, поширення та використання за посиланням.
За матеріалами УБА.
четвер, 21 травня 2020 р.
Бібліотеки в умовах пандемії COVID-19
середа, 20 травня 2020 р.
вівторок, 19 травня 2020 р.
Обслуговування користувачів з краєзнавства
середа, 13 травня 2020 р.
Інтернет-конференція як форма професійної комунікації
вівторок, 12 травня 2020 р.
Як бібліотекам виходити з карантину
наводить правила та умови для відновлення безпечної для бібліотекарів і відвідувачів роботи бібліотек, посилаючись на ст. 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» і беручи до уваги Рекомендації ВООЗ як знизити інфікування коронавірусом:
На 1 етапі:
відновити послугу видачі документів з фонду бібліотеки через приймання замовлень користувачів телекомунікаційними та електронними каналами зв’язку, підбір відповідної літератури та її видачі за визначеним графіком через вікно або стіл видачі на вході у приміщення бібліотеки
Умови та порядок:
четвер, 7 травня 2020 р.
Рекомендації Німецької бібліотечної асоціації щодо безпечного відновлення роботи бібліотек
Необхідне суворе виконання заходів з дотримання гігієнічних норм, обмеження контактів, обмеження доступу й відповідно обмеження надання послуг. Якщо певна бібліотечна послуга не може бути надана відповідно до вимог адміністративного рішення, доцільно не надавати дану послугу. Це стосується, наприклад, довідкової служби, коли ви спрямовуєте користувача до певної полички або показуєте як користуватись електронним каталогом. Розгляньте альтернативний варіант інформування, наприклад, електронною поштою або телефоном. Важливо продумати – бібліотеки відкриватимуться поступово чи одночасно.
Запропонований нижче перелік заходів є пропозицією Асоціації, а кінцеве рішення приймається керівництвом бібліотеки самостійно, відповідно до розуміння, місцевих вимог та потреб користувачів.
середа, 6 травня 2020 р.
Як працюють під час послаблення карантину чеські бібліотеки
середа, 22 квітня 2020 р.
Рекомендації Національної бібліотеки Польщі щодо організації роботи після скасування заборони на бібліотечну діяльність
Після зняття Урядом заборони на бібліотечну діяльність та прийняттям рішення про відкриття бібліотеки директором, Бібліотека Народова рекомендує наразі відкрити лише абонементи для користувачів та обмежити вільний доступ до фондів та інших приміщень бібліотеки.