четвер, 12 квітня 2018 р.

Пишем дату правильно

Здавалося б, що складного у написанні дати? Але й тут часто роблять помилки, наприклад, такі: 9.04.2018, 01 квітня 2018, 01.04.2018 р., 01.04.2018 року

Правила оформлення дати в офіційних документах регламентовані державним стандартом (ДСТУ 4163-2003). Згідно зі стандартом дату можна записувати двома способами:

1. словесно-цифровим способом: 9 квітня 2018 року.
2. цифровим: 09.04.2018. Також можливий зворотній варіант написання дати: 2018.04.09, однак в Україні він не популярний.

Зверніть увагу, що написання дати словесно-цифровим способом застосовують лише у нормативно-правових актах та фінансових документах.  Нуль перед датою не ставиться, назва місяця пишеться повністю, як і слово "року".

У решті документів (заяви, доповідні записки, автобіографії, службові листи - тобто наш випадок) дату пишемо цифровим способом. День вказується завжди як двузначне число, тобто 01...09, 10,11 тощо. Скорочення "р." та слово "року" не додається.

Більше про вимоги до оформлення реквізитів офіційних документів читайте тут: http://zakon5.rada.gov.ua/rada/show/v0055609-03

середа, 11 квітня 2018 р.

Літературне лото

Літературне лото - колективна гра-змагання для знавців ху­дожньої літератури, у якій беруть участь дві команди з однаковою кількістю гравців.

Реквизит. Кожна команда отримує картку з ігровим полем та картки з завданням для кожного гравця.  Завдання – картка з уривком тексту літературного твору, за стилем та змістом якого гравець має визначити назву книги та її автора. Кількість клітин на ігрових полях має відповідати числу завдань на картках, призначених для кожної команди. Також для гри заздалегідь готується виставка, де представлені не тільки ті книги, уривки з яких є в завданнях, а й ті, що не мають стосунку до гри.

Правила гри. Гравці по черзі обирають собі картки із завданнями, зачитують вголос і  за хвилину повідомляють свій варіант відповіді. Назвавши автора та назву твору, гравець знаходить книгу на книжковій виставці. Якщо відповідь, на думку журі, правильна, гравець заштриховує одну клітинку свого ігрового поля. Перемагає та команда, яка першою заштрихує всі клітинки або на рахунку якої заштрихованих клітинок виявиться більше.

Джерело: http://metobuks.blogspot.com/2018/04/2018.html

вівторок, 10 квітня 2018 р.

Facebook Live у бібліотеці

Картинки по запросу Facebook LiveЄ різні варіанти відео в реальному часі: Snapchat, Periscope на Twitter, Instagram Stories, Facebook Live, UStream та ін. У кожного каналу своя специфіка, тому для важливо відповісти на наступні питання: Яке технічне оснащення є для створення відео? Що з нашої роботи можна транслювати наживо, а що краще заздалегідь записати?  Чи зможемо ми вирізати фрагмент і передати на інший канал? Який контент найкраще працює в 10-секундних фрагментах, а який треба демонструвати довше? Де збирається наша цільова аудиторія? Якщо ми створимо відеоролик, куди краще його завантажити?

Сьогодні спробуємо розібратися з трансляцією за допомогою Facebook Live.

четвер, 5 квітня 2018 р.

Мобильные приложения в американских библиотеках

Согласно отчету Исследовательского центра Pew за февраль 2018 года, 95% американцев теперь владеют мобильным телефоном, а 77% теперь владеют смартфоном. 

Поскольку смартфоны становятся повсеместными, библиотеки и поставщики отвечают новыми приложениями, функциями и мобильными веб-сайтами.

В настоящее время у 37% есть мобильное приложение для своей библиотеки, а 72% - сайт с оптимизированными мобильными / отзывчивыми функциями веб-дизайна.

Функции мобильных приложений : 97% сказали о доступе к каталогу, а затем о календаре событий в библиотеке (68%), электронной книге e-audiobook (60%), мобильной библиотечной карте / цифровом штрих-коде (60%), интеграции с электронными ресурсами, такими как Zinio (47%), интеграции в социальные сети (39%), текстовых сообщениях / push-уведомлениях (28%), удаленной регистрации событий (27%), 26%), штрафах (26%), обзорах покровителей (24%), потоковых медиа (22%), особенностях для детей и подростков, такие как помощь в выполнении домашних заданий (18%), чате библиотекарей (9%) и других (7 %).

... библиотеки продают свое приложение через свой сайт (64%), социальные сети (35%), из уст в уста (30%), используя листовки (22%), плакаты или вывески (19%), библиотечный бюллетень (12%), закладки (6%), регистрацию библиотечных карточек (6%) или кампании по электронной почте (6%).
 
Enis M. Adding Apps // Library Journal. - April 4, 2018. - Режим доступу:  https://lj.libraryjournal.com/2018/04/technology/adding-apps-technology-focus/